czwartek, 19 września 2013

Tiramisu (ulubiony deser mojego Taty)

4 jajka
4 płaskie łyżki cukru
1 łyżeczka kawy rozpuszczona w szklance wrzątku
2 paczki biszkoptów (najlepiej podłóżnych)
250 g serka mascarpone
kakao gorzkie do posypania

Jajka dokładnie umyć dokładnie i oddzielić białka od żółtek. Żółtka utrzeć z cukrem i dodać serek mascarpone, dokładnie połączyć. Do masy z mascarpone dodać po łyżce ubite białka.
Biszkopty maczać w kawie i układać obok drugiego w naczyniu, na biszkoptach rozłożyć masę, potem znowu biszkopty i masa. Całość posypać kakao gorzkim. Włożyć do lodówki na co najmniej trzy godziny, najlepiej przygotowywać je dzień wcześniej.

Ja robiłam z połowy porcji, tiramisu zmieściło si w naczyniu o średnicy 20 cm i jeszcze trochę mi zostało i zrobiłam 3 mini porcje tiramisu (widać na trzecim zdjęciu).
Masa może się wydawać mało słodka, ale to tylko takie pierwsze wrażenie (przy wylizywaniu miski)...
Przy nakładaniu pięknie trzyma się prosto, nie rozlewa się




1 komentarz: